اجرای پروژه پتروشیمی

آدرس:

تهران- لاله زار جنوبی - کوچه بوشهری

تلفن:

021-33999635
0912-8898827

اجرای پروژه پتروشیمی

آدرس:

تهران- لاله زار جنوبی - کوچه بوشهری

تلفن:

021-33999635
0912-8898827

کابل ابزار دقیق

کابل ابزار دقیق

کابل ابزار دقیق از جمله کابل‌های رسانا است. به طور کلی این کابل ها از انواع تکی، سه و یا چند گانه هستند که با رنگ بندی های مختلفی هم در بازار موجود هستند.
از این کابل به منظور منتقل کردن سیگنال ها و برقراری اتصال بین ابزارها و تجهیزات الکتریکی استفاده می‌شود. از آنجایی که سیگنال ها خود، به دو دسته آنالوگ و دیجیتال تقسیم می‌شوند، کابل ابزار دقیق با محافظ جداگانه یرای سیگنال آنالوگ ها و کابل با محافظ پیوسته برای سیگنال های دیجیتالی مورد استفاده قرار می‌گیرند. ساز و کار این کابل ها بدین گونه است که :
سیگنال های الکتریکی کم انرژی را برای نظارت یا کنترل سیستمهای قدرت الکتریکی و فرآیندهای مربوط به آنها استفاده می کنند، را منتقل می‌کنند.

برنامه های معمول شامل کنترل تجهیزات صنعتی، پخش، تجهیزات مونتاژ یا سیستم های حمل و نقل انبوه است.

کاربرد کابل ابزار دقیق در صنعت

همانطورکه پیش تر گفته شد ازاین نوع کابل ها جهت برقراری اتصال در ابزارها و تجهیزات الکتریکی استفاده می‌شود. از کاربرد های مفید آنها می‌توان به استفاده از این کابل ها، در صنایع فرآیند استفاده میشود.
صنعت های فرآیند شامل صنایع  نفت و گاز، شیمیایی و پتروشیمی، تصفیه آب، معدن و… است. به طور کلی میتوان اظهار داشت که هر کارخانه ای که یک اتوماسیون فرآیند در آن اجرا می شود بستر مناسبی جهت استفاده از این نوع کابل ها است. مقدار حساسیت و اثر بخشی صنایع متغیر است. بر اساس نوع کار، کابل های متناسب با آن نیز به کار برده می‌شود.
از این کابل‌ها در بسیاری از کارخانه ها، نیروگاه ها و پالایشگاه ها، و صنایع پتروشیمی و استفاده می‌شود. در صنعت، دستگاه ها و ابزارهایی داریم که پس از گرفتن و یا انتقال سیگنال از حالتی به حالت دیگر تغییر وضعیت می دهند.

فروش ویژه کابل ابزار دقیق

شرکت پالایش تجهیز آریا با سال ها سابقه درخشان در امر فروش، واردات و تامین تجهیزات ابزار دقیق و فروش انواع کابل و اتوماسیون صنعتی و تجهیزات آزمایشگاهی آماده ارائه خدمات به شما می‌باشد.

کابل ابزار دقیق

کابل ابزار دقیق یکی از پرکاربرد ترین کابل ها درصنایع مختلف است. این کابل ها هنگام استفاده بدون محدودیت قابل اجرا هستند. از این نوع کابل به دلیل داشتن ساختارعایق شده به راحتی در هر فضا و شرایطی بدون مشکل می‌شود بهره برد.

مزیت عایق بودن کابل ابزار دقیق

  • استفاده بدون نگرانی در فضاهای بازبه دلیل مسلح بودن این کابل ها
  • قابلیت کار گذاری و اجرا در درون زمین
  • مقاوت بسیار بالا در برابرهرگونه کشش و فشاروبا ضرب دیدگی

نکته مهم در مورد کابل ابزار دقیق:
به دلیل ساختار مستحکم و عایق بودن این کابل ها هیچ گونه اختلالی توسط شی خارجی در دیتاها ایجاد نمی‌شود.

انواع کابل برق

کابل برق یکی از پرکاربرد ترین و در عین حال متنوع ترین کابل ها بسته به نوع و نیاز است. دراینجا قصد داریم به معرفی چند نوع از این کابل ها بپردازیم.

انواع کابل برق

کابل ارتباطی، کابل مستقیم دفن شده، کابل‌های انعطاف پذیر، کابل هلیاکس

کابل ارتباطی

این کابل ها از انواع کابل های الکتریکی هستند. وظیفه ی ارتباط و یا منتقل کردن سیگنال و دیتای اطلاعاتی را بر عهده دارد. به همین دلیل هم به آن کابل ارتباطی گفته می‌شود.

کابل کواکسیال

کابل کواکسیال یا کابل کواکس که نام دیگر آن است. و همینطور به کابل های هم محور نیز هم معروف است. علت این نامگذاری این است که در مرکز این کابل ها یک رسانا وجود دارد. این رسانا توسط یک شیلد یا همان محافظ پوشیده شده است. زمانی که قرار است سیگنالی با فرکانس بالا منتقل شود از کابل کواکس به دلیل جلوگیری ایجاد نویز و تداخل سیگنالی که دارد، استفاده می‌شود. از این کابل جهت انتقال سیگنالهای فرکانس رادیویی نیز استفاده می‌شود.
برای مثال:  درسیستم‌های پخش تلویزیون کابلی

کابل جفت پیچ خورده

این کابل شامل دو سیم عایق است که به هم پیچیده است. در نهایت شبیه یک کابل جفت شده است. با این تفاوت که سیم های زوج پیچ خورده هستند.

کابل روکش دار غیر فلزی

(یا سیم ساختمان غیر فلزی ، NM ، NM-B)

 

انواع سیم و کابل ابزار دقیق

کابل ها بسته به ضرورت و نوع نیاز و همینطور با توجه به اینکه درچه محلی نصب می‌شود به انواع و رنگبندی مختلف تقسیم می‌شوند.
پس بر طبق آنچه گفته شد این کابل ها به انواع زیر دسته بندی می‌شود:

کابل شیلد دار داخلی، کابل شیلد دارخارجی، کابل شیلد دار مسلح

کابل شیلد دار به دلیل اینکه موج های الکترومغناطسی را از نویزها در امان می‌دارد بسیار مهم هستند. این کار باعث می‌شود که سیگنال بدون آسیب از اثرات منفی اثرگذار بر امواج محفوظ بماند.

برای آشنایی با سایر خدمات ما در شرکت پالایش تجهیز آریا به لینک های زیر مراجعه فرمایید:

خرید فلومتر

سنسور پراکسی 

 

فروش کابل صنعتی  – کابل استاندارد – تجهیزات آزمایشگاهی – خرید و فروش لول متر
طرحی و اجرای پروژه های پتروشیمی